lunes, 25 de julio de 2011

Adrià Pet: ''cada movimientu debe adaptar la propuesta de la Unidá Popular a la so propia realidá''


"Nos Països Catalans hai un desconocimientu grande del movimientu independentista asturianu"
Aprovechando la so estancia n'Asturies pa participar nuna xornada organizada por Conceyu Abiertu, InfoAsturies quixo entrevistar a Adrià Pet, miembru de les Candidatures d'Unidat Popular (CUP), Endavant y la Cordinadora Obrera Sindical (COS), pa que falar de les CUP y otres cuestiones del independentismu catalán.

-¿Que ye la CUP?
Les CUP son les Candidatures municipalistes de la Esquerra Independentista, y como tal trabaya coles demás organizaciones de la Esquerra Independentista pola lliberación nacional, la xusticia social, la defensa del territoriu y la lliberación de xéneru tanto dende les instituciones como col trabayu en comuña colos movimientos sociales tanto de fuera como de dientro de la Esquerra Independentista.

-¿Cómo s'organiza?
La CUP organízase n'asamblees llocales, que s'aconceyen periódicamente en reuniones intercomarcales nes que s'atopen representantes de diferentes CUP d'una mesma zona territorial p'aldericar diferentes aspectos que-yos afeuten y otros que s'aldericarán n'aconceyamientos superiores como'l Conseyu Políticu o l'Asamblea Nacional. El Conseyu políticu ye la reunión de los representantes de toles CUP a nivel nacional, qu'aveza a aconceyase cada 2 meses. L'Asamblea Nacional, a la que pueden asistir tolos militantes de la CUP aconceya una vez al añu pa concretar les llinies polítiques, estratéxiques y organizatives de la organización.

-¿Cómo entamó'l proyeutu?
Les primeres candidatures alternatives venceyaes a la Esquerra Independentista presentáronse nes primeres elleiciones municipales posteriores a la muerte del Dictador Francisco Franco (que non de la dictadura), tando tovía ensin organizar algamaron notables resultaos, depués entamaron a coordinarsey surdieron nueves candidatures durante los años 80. Pero l'españíu d'anguaño de les Candidatures d'Unitat Popular entamó col revivir de la Esquerra Independentista organizada después de 1995 y colos resultaos algamaos en 2003 nun garrapiellu de municipios.

-¿Cuales pienses que son las claves del ésitu que tán teniendo?
Principalmente enfotase nel trabayu dende la base, trabayar dende los barrios y los municipios pa la construcción nacional, en comuña colos movimientos sociales y les organizaciones de la Esquerra Independentista. Tamién la base d'esti espoxigue s'atopa nuna una apuesta real y coherente pola democracia participativa-aspeutu qu'aplica a diariu- y pola xusticia social, aplicando una llinia política en defensa de les clases populares. Per otru lláu, el cansanciu de les clases populares pa cola política tradicional profesional, fizo averase progresivamente a la xente a nueves formes de facer política, como la que propón la CUP,alloñada de la política profesional y de les propuestes partidistes o interesaes y basada nel alderique na cai y la politización de la sociedá.

-¿Ye un modelu d’unidá popular estrapolable a otros países?
Cada país tien que guetar el so modelu propiu en bas a la so realidá cultural y social, anque esti modelu basáu na democracia participativa, el drechu d’autodetermín y la xusticia social, ye una posible rempuesta a les desixencies populares que vimos nos díes caberos coles lluches de los indignaos. Anque cada movimientu debe adaptar la propuesta de la Unidá Popular a la so propia realidá, hai que decatase de que ye un modelu emplegáu n’otros países, coles sos carauterístiques y que nun inventamos nós pero sí lu adaptamos al nuesu país y a la coyuntura d’anguaño.

-¿Cómo se ve la realidá asturiana desde los PPCC?
La verdá ye qu’hai un desconocimientu grande del movimientu independentista asturianu pol silenciu al respecto de los medios de comunicación masivos, pero vese con almiración y atención la llucha de la clas obrera asturiana polos sos drechos y emancipación. Con too ello, sí que s’atopa una mayor curiosidá sobre’l movimientu d’emancipación d’Asturies dende la militancia de la Esquerra Independentista qu’años atrás.

-¿Además d’a nivel municipal,son les CUP un proyeutu con aspiraciones elleutorales a nivel nacional?
Anguaño nun esiste nengún proyeutu al respecto, anque si esiste’l debate sobre la participación de la CUP en futures elleiciones autonómiques,pero ye un alderique entá por iguar, y agora ye difícil albidrar cuál sedrá’l futuru d’esti.

-¿Cuál ye,a grandes rasgos, la realidá social del independentismu nos PPCC?
Anguaño l’independentismu nos PPCC atópase nun bon momentu de continuu espoxigue y eclosión de nuevos proyeutos; campañes como los referendums pola autodeterminación ficieren que’l sentimientu independentista tea multiplicándose per tol país, y el movimientu organizáu de la Esquerra Independentista ye cada dia una alternativa mas real al independentismu que representen otres alternatives como por exemplu ERC.

-¿Cuál ye la vuesa posición respeuto al modelu organizativu d’otres organizaciones independentistes (ERC,SI...)?
Alrodiu’l modelu organizativu la diferencia principal ye’l fechu de que’l movimientu independentista tien los pies fuertemente afitaos na cai y nos movimientos sociales, y esta ye l’apuesta que fae que les diferentes CUP nun aparen d’espoxigar nos municipios nos que se presenten y tamién el que-yos fae siguir alantre con fuercia y ánimu en casu de nun algamar resultaos nes instituciones.

Un nuevu ciclu hestóricu


Ye innegable, y yá un tópicu común l’afirmalo, que l’apuesta política de Francisco Álvarez-Cascos nestes elecciones supuso’l piesllu d’un ciclu hestóricu en Asturies y l’apertura d’otru nuevu. Y non menos ciertu ye qu’inda desconocemos la inmensa mayoría de les característiques que van presentar los vinientes escenarios políticos acullá de la presencia d’un partíu asturianu que definíu como rexonalista asítiase nes coordenaes ideolóxiques d’un nacionalismu español autonomista y cuadonguista, al mesmu tiempu que confronta colos partíos sucursalistes denunciando la esistencia d’una incompatibilidá ente les necesidaes de la sociedá asturiana y los proyectos políticos de calter estatalista. ¿En qué pue desaguar l’actual convulsión del panorama políticu asturianu? ¿Y qué factores sociales, económicos, políticos y culturales puen desencadenase nel marcu d’una crisis global tanto n’Asturies como en tolos marcos nos que ta integráu’l nuesu País?

Al igual que pasa col movimientu “¡Democracia real YÁ!/15-M” tamos énte un fenómenu que desborda toles situaciones previstes modificando sustancialmente la realidá de l’arena pública, y que colos datos de los que disponemos agora’l común de los mortales tovía ye bien ceo pa poder analizalo en fondura. Mientres la Hestoria amosa qu’hebo una gran variedá de fenómenos que si bien nun principiu se caracterizaron por un determináu nivel d’ambigüedá tanto nos sos presupuestos ideolóxicos como na so axenda política, tuvieron dempués la capacidá de romper cola inercia de la apatía social ampliando’l marxe estructural d’oportunidá política esistente nesi momentu.

Evidentemente dende una posición maximalista se pue amenorgar la significación de determinaos fenómenos a una simple dinámica de “rexeneración” del marcu estructural vixente, pero cuando un procesu de “rexeneración” del sistema faise necesariu ye porque’l modelu xestionariu hasta entós dominante dientro del “status quo” ta agotáu y la so sustitución resulta vital pa la estabilidá futura del sistema. Poro anque tou proyectu de rexeneración “reformista” implica una mínima reconocencia d’una serie de contradicciones particulares coles mires de garantizar que l’acumuladura xeneral de contradicciones permaneza dientro de les llendes de lo estructuralmente caltenible, esa mínima reconocencia abre la posibilidá de la formación de nuevos actores sociales al traviés d’una quiebra relativa de la hexemonía esistente hasta esi momentu.

Asina anque Il Gattopardo seya una fonte de reflexón bien interesante tamién pue derivar nuna mala escusa pal inmovilismu tácticu. Y de toes formes nun ye ésti’l momentu afayadizu pa dedicase a xugar con boles de cristal, ensin escaecer amás qu’esa práctica nun ye más que’l síntoma de l’ausencia d’una dinámica propia.

Poques coses tán nidies de momentu, pero una d’elles ye la desapaición del “asturianismu políticu” como estratexa vidable dientro del mundiu nacionalista. Si nel tiempu del xacobinismu colonial del PSOE l’ambigüedá conceptual de la etiqueta tenía determinaes virtúes asina como un potencial, nel contestu actual apura una clarificación de les xeres, estremando ente asturianismu cultural y nacionalismu políticu, o ente autonomismu rexonal y soberanismu nacional.

Y de la mesma manera que se pue y se debe afirmar ensin complexos que la reivindicación programática de “la Oficialidá y l’Autogobiernu” nun implica en si mesma nengún proyectu de construcción nacional, tou fenómenu de mases en clave rexonalista tien de valorase como una meyora al respective del escenariu de los caberos trenta años. Reconocer sobre un papel qu’Asturies ye una nacionalidá cultural o una nación hestórica tampoco ye ser nacionalista, anque si quien lo fai tien una determinada audiencia si pue ser beneficiosu pal procesu nacionalitariu nuna determinada fase hestórica. Nel “Principat” el PSC o “Iniciativa per Catalunya Verds” puen tener un perfil más o menos catalanista pero nun son nacionalistes catalanes, y la realidá asturiana ye que güei nesti país tenemos dos fuercies con representación parlamentaria qu’asumen en mayor o menor grau una determinada sensibilidá haza la cultura asturiana y la reivindicación autonómica: Foro Asturias ya IU.

El casu ye que Foro Asturias ya IU tán configurándose como ferramientes cada vuelta más válides (o al menos eso paez) pa determinaos sectores del “asturianismu” que siempres tuvieron como oxetivu prioritariu’l camudar determinaes polítiques culturales que s’aplicaben dende les Alministraciones municipal y autonómica. Ye más, precisamente l’asunción de demandes “asturianistes” por parte d’estos dos organizaciones polítiques permite y fuerza a avanzar haza la mayor concreción y visibilización d’un proyectu nacionalista acullá de reivindicaciones de calter básicu que son comunes a un ampliu abanicu de posiciones ideolóxiques

En definitiva, pasamos d’un escenariu onde la centralidá política taba ocupada pol PSOE y que se caracterizaba pola negación d’Asturies como País, a otru onde la dinámica de cambéu paez que va favorecer una mayor definición de les distintes posiciones alrodiu del oxetu y del suxetu nacionales.

Javier Cubero