martes, 25 de mayo de 2010

Andecha Astur va cellebrar el XIII Día d'Andecha en Villaviciosa


Andecha Astur entama esta xornada dende va 13 años, como día de conmemoración del 25 de mayu y la soberanía de 1808 y esta edición ye más especial entá, porque nesti 2010 cellebra'l vixésimu aniversariu de l'aniciu de la formación. Nesta ocasión, el Día d’Andecha va cellebrase’l prósimu sábadu 29 de mayu nes Escueles Vieyes de Villaviciosa, onde va tar instalada una carpa.

La xornada va empicipiar a les 18’00 hores y van desendolcase una bona riestra d’actividaes: música del país, espor tradicional, pasucais con banda gaites peles cais de la villa, actu políticu, espicha popular, y rematará con un Conciertu de grupos asturianos, a les 21:30 hores, nel que van participar Dixebra, Taranus y un tercer grupu sorpresa.

Como ye vezu toles actividaes del Día d'Andecha son de baldre quitando la espicha popular que se va cellebrar dende les 20:00 hores y que va tener un preciu de collaboración de 10€.

Dende Andecha Astur animen a los vecinos y vecines de Villaviciosa y a la ciudadanía asturiana en xeneral a "cellebrar con nós esta xornada de convivencia, conmemoración, vindicación y folixa".

Reportaxe n'Asturies.com sobro'l 25 de mayu.


Dende la esquierda independentista hasta los los miembros del PP coles posiciones más favoratibles a la identidá del país, l’asturianismu políticu queda col 25-M como Día d’Asturies.

Asturies.com fixo una encuesta ente delles fuercies y coleutivos políticos del ámbitu asturianista pa saber la so opinión sobre la fecha del 25 de marzu. Día del que fai anguaño 202 años, la Xunta Xeneral proclamó la so soberanía y declaró la guerra al invasor francés, unviando embaxadores a Inglaterra pa recabar apoyos.

Pa Xosé Firmu García, coordinador del Bloque por Asturies en Siero, el Día d’Asturies tien que ser una xornada pa reflexonar cuálos son los elementos que nos convierten nuna comunidá social, qué quier dicir ser asturianu o cómo podemos enfrentar los problemes coleutivos, “el papel pue cumplilu muncho meyor el día 25 de mayu”.

Amás, señala como una virtú de la fecha que caben llectures hestóriques diverses, “poro, ye ideal pa se planteguen y debatan visiones distintes d’Asturies”. Firmu diz qu’hai que dir dando puxu al 25-M, afirmando que si fore festivu diba facilitar la realización d’actos, “pero la custión ye la reivindicación del día, non que seya festivu y acabó”.

Del mesmu mou, fai un llamáu a asociaciones y colectivos pa plantegar esta fecha como alternativa a la institucional, dexando asina de llau’l 8 de setiembre, “una fecha más proclive a dexalu nun asuntu relixosu y que la identidá quede no meramente folixero, amás, nun creo que nengún país celebre dos díes conmemorativos distintos”

Mientres, l’historiador y voceru d’Unidá Nacionalista Asturiana Faustino Zapico, diz que'l 25-M sería una bona ocasión pa facer pedagoxía política y desplicar ente la población asturiana'l significáu históricu d'esi día. Anque diz que dulda que la clase política, “polo demás tan ignorante”, tenga nunca'l menor enfotu nello, “a nun ser qu'empecemos a cambiar les coses”.

Según Zapico, el 8 setiembre, naz como una fiesta relixosa asociada a la Virxe de Cuadonga, “al nun se conocer la fecha exacta de la batalla”. Sicasí, afirma que la mayoría de la población asocia'l día col orixe del reinu ástur.

El voceru d'UNA diz que’l día ta mui afitáu, anque “dame que la mayoría de la xente sigue viéndolu como'l día de la Santina" y ye'l propiu nacionalismu asturianu'l que dende los años 80 lu llama Día de la Nación Asturiana.

Dende’l Circulu Lliberal, el so presidente, Humberto Gonzali, diz que’l 25-M tendría que ser una fecha pa la divulgación de los valires asturianos, “nun hai dulda de que tien más significación que’l 8 setiembre”.

Anque afirma que la fecha nun ye incompatible col 8-S. “Pa la gran mayorías ye’l Día d’Asturies, inclusive antes de que se-y diera oficialmente esti rangu, y ye un día claramente festivu. Ye lo que los asturianos quieren, y ta bien qu’asina siga siendo, lo que nun quita pa que nel 25 mayu afayemos una xornada onde s’afite la personalidá política de la nuestra comunidá”, señala.

Xosé Alberto González, miembru de Darréu, tamién reivindica que’l 25-M seya’l Día d’Asturies. Sicasí, apunta que la mayoría de la población del país consideren el 8-S como'l Día d'Asturies, “nun reivindicalo sedría alloñase del pueblu”.

Asina, diz que la llabor del independentismu y el nacionalismu asturianu ye dar otru puntu de vista. “Lo qu'hai que camudar ye qu'esti día dexe d'afitar l'españolismu cuadonguista y tornalu nuna espresión popular polos drechos nacionales y sociales d'Asturies”, afirma.

Con too, señala qu’hai que tener presente qu'a lo llargo de la hestoria hai muches feches pa reivindicar, como'l 24 d'agostu (Declaración del Conseyu Soberanu d'Asturies y Lleón) o'l 5 d'ochobre( Éntamu de la Revolución Asturiana). “Toes estes feches son compatibles y podríen ser reivindicaes como Día Nacional Asturianu”, solliña.

Dende Fai!, Iyán González recuerda que’l 25-M vieno celebrándose históricamente, “dende enantes de la imposición del ruinu estatutu d'autonomía”, de manera popular por Conceyu Bable, “el soberanismu asturianu embrionariu”. Afirma que conmemorar el 25-M supón devolvé-yos la dignidá a aquelles muyeres y a aquel pueblu que se llevantaron polo suyo, “por esi país que cuando se vía amenazáu enxamás duldó en garrar plenu poder sobre esta tierra pa defendese y decidir el so propiu destín”.

Pal miembru de Fai!, el 8 de setiembre ye un día onde los comercios tan trancaos y nel que la prensa de mases d'Asturies regala colgadielles y azulexos de la Santina, “al tiempu que'l gobiernín organiza un par de conciertos onde, a ser posible, traen a tonadilleres a cuerpu de rei”. Diz que la presencia d'elementos culturales ya identitarios asturianos na conmemoración oficial del 8-S ye cásique nula, “y les principales autoridaes polítiques del país van a una misa qu'echen pela televisión pública”.

Amás, afirma que’l papel que tien que tener el soberanismu d'esquierda ye'l d'aprovechar esi día festivu pa denunciar les polítiques d'aniquilación identitaria n'Asturies. Poro, fai un llamáu a nun acudir a los actos públicos del 8-S “y amosá-yos que nun tamos pa xarana, que nun tienen nada que celebrar y, al tiempu, aparcar esa data como Día de la Nación y promover abiertamente'l recuerdu a la memoria de 1808”.

Fonte: http://www.asturies.com/node/10930

Entrevista n'Aruelu a Atropar la Cai.


1. ALC surde a finales del añu pasáu ¿nestos meses d’actividá tas contentu cola evolución de la iniciativa?. ¿Ta medrando la difusión del material o básicamente avérense les mesmes persones?.

Toi mui contentu, ye más, salió meyor de lo que camentaba. Creyía que nos primeros meses sedría dificil recuperar les perres que representa sacar cada mes un modelu pero la xente respondió bien. Hailos que son "fieles" tolos meses, a los que-y lo agradezo muncho, porque na insistencia ye onde ta l’exitu. Depués cada mes sumasenos daquién y cuando pongo’l puestu de venta en dalgún conciertu la xente interesase por ello, ya inclusive hailos que se gasten 10 euros de sópitu pa incorporase a ALC. Alegrame muncho, "tampoco ye que siamos miles pero ta bien".

2. ¿En qué conceyos d’Asturies ta presente’l vuestru material? ¿Ta ente los oxetivos d’ALC llegar a tolos conceyos?.

Nel blogue tenemos un mapa google nel que voi señalando los llugares onde la xente dizme que pegó. Yo nun fui a tolos sitios a comprobalo, pero vamos, fiome de la xente. Asina, Les Arriondes, Siero, Ḷḷena, Uviéu, Xixón, Candás y dalgún sitiu mas perhí tán señalaos. Esto ye una carrera de fondu pero claro que me prestaría aportar a tolos conceyos, ye munchu dificil pero hai que ser ambiciosu. Polo menos yo voi siguir apostando pola estratexa de campaña continua como forma de medrar siempre que la xente me responda y llegaremos onde queramos.

3. La propaganda al traviés de cartelaes y pegatines tien bien d’años ¿nun crees que nos tiempos de les teunoloxíes nueves esti sistema pierde efectividá?.

Hai que tar en tolos frentes pero la pegatina tien una ventaya que nun tien internet: ye masiva. Por exemplu una Asturina pegada nuna señal de ceda’l pasu van vela tolos conductores que pasen perhí, mientres que los medios dixitales son medios pasivos.

Da visibilidá al movimientu. Siempre digo lo mesmo, pero los nuesos contramedios, (Glayíu, Aruelu, InfoAsturies o Asturbulla) son pa nós. Dificilmente un paisanu va ponese a buscar equí les noticies, tristemente entrará nos medios del réxime. Hai que trabayar eso, nun taría mal la ellaboración d’unos pasquinos d’estos cuatro medios pal so buzonéu o repartu ente’l "pueblu llanu" y que la xente s’avece a informase de la otra verdá nos contramedios.

4. Na entrevista fecha nel mediu dixital Asturbulla comentes delles estratexes emplegaes n’otros países pa xuntar a los militantes como los llocales independintes apartidistes ¿plantegase ALC l’apertura d’ún d’estos llocales o anguaño nun hai capacidá pa llevalu alantre?.

Si nun hai capacidá pa ello entós apaga y vamonos. Yo creo qu’esto ye trabayu del Ensame República Asturiana (ERA) que suma los más de los coleutivos del nuesu espectru ideolóxicu más que d’ALC. Personalmente siguiré defendiendo tala postura. Si tolos que mos sentimos identificaos cola república asturiana apoyamos l’apertura d’un llocal, por exemplu, n’Uviéu, sía la to ciudá o non, dará pie a que toos sofitemos l’apertura d’otru en Xixón qu’amás yá cuntaría cola ayuda del primer llocal. Pa l’apertura del tercer llocal yá cuntaríemos colos ingresos de los dos primeros...Ye que ¿por qué non? Hai que sumar y sumar y los llocales son ingresos, infraestructura y actividaes. Ye pol bien del país. De verdá que me prestaría dalgún día dir a Les Arriondes, por exemplu, y tomame una cerveza nel llocal del pueblu que s’abrió col esfuerzu de los rapazos d’ellí y col sofitu de tolos demás.

5. Esta selmana vais presentar una iniciativa nueva ¿en qué consiste?. ¿Qué proyeutos tien ALC nun futuru?

Camiento que non solo ye importante la visualización n’Asturies sinón qu’hai que buscar el sofitu d’otres naciones. Esta xente pue contate les sos esperiencies, estratexes y demás. A esto hai que sumar qu’aporta’l branu y los asturianos salimos a otres naciones. Ocurrióseme ufrir un modelu estándar de calter internacionalista, que se fadría baxo pidíu. Asina, si un rapaz dizme que va viaxar a Catalunya, si lo desea, podré face-y 250 pegatines por solo 5 € col llema "Hermanu catalán recuerda: Asturies nun ye España" pero tornáu al catalan. Asina col euskera, galego, ingles, gaélicu, castellanu, portugués... lo que me pidan. Yo toi avezáu a viaxar a otres naciones a conocer les sos lluches y siempre voi regalando pegatines, normalmente de los coleutivos asturianos, faciendo d’embaxador, intentando ganame’l ciñu y simpatía de la xente que llucha n’otros países. Nun sé, creo que ye una bona idega afalar que nos nuesos viaxes fuera sigamos siendo activos por Asturies.

6. Asoleyar material requier un esfuerzu económicu ¿cómo afrontais la financiación del mesmu?

Esto ye lo complicao. La verdá que la imprenta tienme mimáu y permiteme pagar a mes pasáu. Si un mes nun cubro pues tocame adelantar el dineru a min, cosa qu’asumo como lóxica porque quiciás nun acerté col modelu o lo que sía. Hasta agora la cosa foi bíen.

Otra cosa que me prestaría esclariar ye que pa recuperar el dineru nun tengo que vender toles pegatines. Más o menos recupero’l dineru vendiendo’l 65% d’elles. Esto permiteme dir "mas desahogáu" porque vender 2.000 pegatines al mes ye dificil. Amás les pegatines sobrantes siguen vendiéndose, anque sía a menor ritmu, los meses siguientes, colo qu’ayuden a pagar les del otru mes. Si’l proyeutu caltiénse nel tiempu cada vez costará menos recuperar el dineru. Si un día da beneficiu empobinaré les perres pa dalguna campaña o dalgo. Espero velo dalgún día.

7. ¿Ves futuru pal independentismu n’Asturies? ¿Por qué crees necesaria esta opción?

El futuru nun ta escritu. De verdá que se puede llegar y convencer a la xente con trabayu y, anque l’enemigu ye mui poderosu, los asturianos quieren muncho a la so tierra, sólo hai qu’enseña-yos que la independencia ye un camín, pa mín, l’únicu camín.

L’independentismu ye’l resultáu de sumar l’amor por una xente y l’amor por una tierra. Como quiero a los asturianos y considerome fondamente socialista nun voi a ufri-yos el magnificu "centralismu democraticu" de la república española. Paternalismu puru y duru, podemos gobernanos solos, ye más, yá lo demostramos, que somos mui capaces. Cuando quieres a una tierra y la so cultura quieres que se caltenga nel tiempu, ensin independencia ye dificil, inclusive con ella (vease Irlanda), porque la mayoría "nacional" nel estáu español, dígase españoles, busquen l’esterminiu de la diferencia, lo estraño pa ellos, dígase asturianos. Si l’estáu español cumpliere colos nuesos oxetivos nacionales y sociales, si mos respetase quiciavis nun sedría independentista, esto ye asina pola so culpa.

8. ¿Consideres que la militancia soberanista ta medrando al marxe de los partíos? Si ye asina, ¿por qué crees que se da esta situación?

L’otru día ví n’Uviéu una pegatina d’ALC, la primera y más grande. Taba a medio arrancar pero un mozu escribiera "Puxa Asturies independiente" nel cachu arrancáu. Cada día hai rapazos que se dan cuenta de qu’España nun-yos satisfaz pero tienen que saber que nun tán solos.

Quiciás l’atomización de los partíos de la izquierda nacional faenlos invisibles, xunto con que nun hai llocales nin prauticamente actividaes nel añu, poca xente animase a militar. Ye mui, mui dificil, dar vuelta a esa situación porque ye la cosa esa que se muerde la cola que dicen per Castiella, nun hai militancia: nun hai actividá. Nun hai actividá: nun captes militantes. Tamien ye ciertu que nel soberanismu asturianu hai munchu llibertariu. El CNA nel so día apostó fuerte por ello y muncha xente militó nun partíu anque paeza una contradicción. Eso quedó pa práu.

9. ¿Cómo valores la posibilidá de que nes eleiciones próximes haya una sola candidaturia xunitaria del nacionalismu asturianu?

Bien, si ye lo que deciden los partíos. El respetu a la soberanía de los coleutivos y partíos pola mio parte ye total, aspero que lo que salga, sía lo que sía, seya lo meyor p’Asturies y pa los asturianos. En verdá eso ye lo importante. Quiciás hai xuntanza y nun s’aporta a la Xunta pero si se sema la semiente d’un trabayu en comuña yá ye un pasu p’alantre.

10. Toles pegatines feches hasta agora tán n’asturianu ¿presentará ALC dalguna campaña n’eonaviegu?

Oxalá, anque necesitaré ayuda cola llingua. Lo ḥodío pela mio parte sedría la distribución d’elles nel occidente. Si cualquier persona ta interesada en facer daqué yo siempre toi abiertu a propuestes y a collaborar.

11. ¿Qué papel crees que xuega la vindicación deportiva dientro del movimientu soberanista? ¿Consideres suficiente la presencia por parte del mesmu nos escasos partíos fechos pola seleición asturiana o n’otros eventos?

Espeya lo que ye’l movimientu. Falta de prevención, organización, trabayu... Sólo los años de la seleición de fúbol ficiéronse cosines y por supuestu l’hestóricu partíu de balonmao escontra España, anque con fatal organización. Intentóse un par de vegaes dar una periocidá a los Asturhinches, nada mui obstentosu, un conciertu poles seleiciones nacionales y una campaña de cartelos o pegatines y, nun sé, sacar material pa hinches como camisetes o bufandes y nun se pudo. Ye una espina clavada, aspero sacala porque la seleición ye de toos.

Munches gracies a Aruelu.com por interesase por ALC, y lo dicho: toi abiertu a idees, propuestes, crítiques y tolo que sía nel mail:

asturiesnation@gmail.com

Blogue d’ALC:

http://atroparlacai.blogspot.com/